вівторок

Урок математики 1 клас



Урок математики
                                                                              1 клас

Тема: Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–». Складання прикладів на віднімання за  предметними малюнками  та  числовим відрізком.
Мета:  на основі розгляду малюнків і практичних дій з предметами розкрити зміст дії         віднімання; продовжувати роботу над формуванням в учнів навичок складання й           розв’язання прикладів на додавання; навчити складати та розв’язувати приклади на        віднімання за малюнками і числовим відрізком; розвивати логічне мислення;                 вдосконалювати навички усної лічби, виховувати старанність.
Обладнання:  набір магнітних  цифр, предметні малюнки, цифрова каса та набір математичних знаків.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Щоб наш урок вийшов цікавим і корисним, давайте повторимо девіз нашого класу:
У нас немає - ТИ,
у нас немає – Я.
Ми – єдиний клас,
Ми – одна  сім'я.
- І пам’ятаймо: ми радіємо успіхам кожної дитини і не сміємося з поразок інших дітей.
                Сьогодні тітонька Сова підготувала нам сюрприз – захоплюючу подорож. Але наголосила, що відправитись у неї ми можемо з певним багажем знань, тому підготувала нам декілька завдань.

ІІ. Актуалізація знань учнів

1. Фронтальне опитування
      -        Назвіть числа від 1 до 10, від 10 до 1.
Назвіть число, попереднє до числа 9.
Назвіть сусідів числа 5.
Як отримати число, наступне за числом 8?

2. Індивідуальне завдання для учнів біля дошки  (3 учні)
Порівняти числа            Написати склад числа              Розв’язати приклади
          5*9                                  5=3+                                            7+1=                                     
          8*8                                  6=4+                                            3+3=
          7*6                                  7=6+                                            6+4=

3. Гра «Обчислюй швидко» (повторення складу числа).
 4. Складання прикладів на додавання. Визначення доданків та суми.   
 
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Скільки учнів працювало біля дошки?(3) Скільки пішли на місця? (1) Скільки залишилося?(2) Більше чи менше учнів стало? А яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, скільки учнів залишилося?
- Щоб дати відповідь на наше запитання, ми і вирушаємо в подорож до країни Відніманії. Познайомимося  ще з однією математичною дією,  навчимося складати та розв’язувати приклади на  віднімання за малюнками і числовим відрізком. А допоможе нам королева цієї чудової країни.
IV. Вивчення та сприйняття нового матеріалу.
1. Ознайомлення з дією віднімання на основі малюнків.
- Скільки сонечок зображено на малюнку? Скільки улетіло?
 - Скільки залишилося? Більше чи менше стало?
- Як із 6 сонечок отримали 4 сонечка?
  
— Скільки листочків було? (Учитель пише на дошці 7.) Скільки листочків упало? Скільки залишилось? (На дошці — запис:  7   3 = 4)
-  Яку дію над числами 7 і 3 можна виконати, щоб дізнатися, скільки листочків залишилося? Складемо рівність: 7-3=4. Знак у вигляді риски між числами замінює слово «відняти».
- Приклад читаємо: сім мінус три дорівнює чотири. Можна прочитати ще так: від семи відняти 3 буде 4.
2. Фізкультхвилинка
3. Складання числових виразів за числовим відрізком
- Також можна віднімати числа за числовим відрізком. Складемо вираз на віднімання: 6-5. Від числа 6 вліво дужкою зі стрілкою охоплюємо 5 рівних відрізки. Стрілка вказує на число 1- значення виразу. Отже, 6-5=1.
- За числовим відрізком поясніть віднімання чисел 10-3.
- Що може служити числовим відрізком? (Так, звичайна лінійка, якщо її використовують не для вимірювання довжини відрізків, а для розв’язування прикладів.)
4. Розвиток математичних знань.
Опрацювання завдань підручника (С.43)
- Порівняйте число, від якого відняли 2, зі значенням виразу. (8>6, отже стало менше)
Фізкультхвилинка для пальчиків
1,2,3,4,5 – вийшли зайчики гулять.
1,2,3,4,5 - знов у хатці всі сидять.
Робота в зошиті . Повторення правил  сидіння під час  письма в зошиті

Зошит свій я розгортаю,
На скоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати вправно,
до роботи я берусь.

V.Закріплення вивченого матеріалу

Виконання завдань від королеви країни Відніманії
- У моїй країні сталася велика посуха. Кілька місяців не йдуть дощі. Допоможіть!!! Виконайте всі завдання, щоб повернути життя у мою країну.
 - Злий дракон перекрив річку, поклав на гору 10 камінців.
Заберіть у нього 5 камінців.
-  Вітер засипав землю піском, перетворив її на пустелю. У нього є 6 помічників, що носять пісок. Відніміть у вітру 3 його помічника.
- Чаклунка пустила у річку 8 зачарованих крапель, щоб вони не пускали воду. Заберіть 5 крапельок, щоб вода знов потекла у долину.
-  Дякую вам, любі діти! Ви врятували мою країну Відніманію. За це ви отримаєте подарунок. (До математичної  колекції додаємо ще один знак «-».)
Назавжди ви тепер будете пам'ятати,
що прибирати, зменшувати або забирати –
це значить віднімати.
Знак дії віднімання – “-” мінус.
Намотайте це на вус.
А нам – дощик  з цукерок,
а вам подяка за урок!

VI. Підсумок  уроку. Рефлексія.

- Де ми сьогодні побували? (У країні Відніманії)
- Кого там зустріли?
- З яким новим знаком ознайомились?
- Коли використовуємо знак віднімання?
 (Коли забираємо частину предметів)
- Предметів залишається більше чи менше?
- Якщо вам було цікаво на уроці, намалюйте сонечко,  а якщо було складно – хмаринку.

Немає коментарів:

Дописати коментар