неділю

Творчий звіт роботи



 Моє педагогічне кредо:

Я - класовод, це значить так багато,
Бо десять душ мене щоденно ждуть,
Дитину кожну, як себе повинна знати,
Як істину, що мудрі люди шлють.
Нести повинна вихованцям правду щиру,
Навчати їх у милосерді і добрі,
Жили щоб з цілим світом в мирі
Стояли твердо на своїй землі.
Щоб друзям в очі подивитись не боялись,
Щоб біль сердець батьківських розуміли,
Щоб мови рідної довіку не цурались,
Перед спокусами щоб встояти зуміли.
Щоб своїм походженням пишались всюди,
Щоб виросли з них просто добрі люди.
З цією правдою святою в клас заходжу,
У неї долі дітям я благаю – прошу.
А ще я вірю, і люблю, і сподіваюсь,
Що буде так усе, як в мріях гарних.
То ж впевнена і в тому зовсім не вагаюсь –
Робота наша не загине марно.

Тема: Розвиток зв’язного мовлення  молодших   школярів, як  одна із умов подальшого                успішного навчання.
Мета: Формування вмінь висловлюватися в усіх доступних для школярів формах,  типах і стилях мовлення

Об’єкт мого дослідження – зв’язне мовлення школярів
Предмет – шляхи реалізації розвитку зв’язного мовлення на уроках



Актуальність проблеми

   
     Мовлення є засобом  пізнання,  спілкування, впливу, планування, оскільки воно дає змогу робити узагальнення різноманітних фактів і явищ.
Сухомлинський писав: “Слово – найважливіший інструмент, який нічим не замінити; школа повинна бути царством мудрого і красивого, правдивого і чуйного, сильного й ласкавого, доброго й мудрого слова”.

Зв’язне мовлення і оволодіння ним молодшими школярами
Зв’язне мовлення – процес, діяльність мовця, слухача, послідовний виклад думок, знань однією особою, продукт діяльності – текст (висловлювання)

Етапи формування комунікативно-мовленнєвих умінь учнів:
-       попереднє  ознайомлення з метою дії, створення необхідної мотивації;
-       складання схеми передбачуваних дій;
виконання дій у матеріальному чи матеріалізованому вигляді;
-       формування дії як зовнішньо-мовленнєвої;виконання дій подумки.

         Характеристика мовленнєвих ситуацій:
-       ситуація живого спілкування – крихта власної творчості у життя колективу;
-       обмін думками;
-       спільний пошук, радість пізнання;
-       наповнення змісту завдань фантазією, казкою, красою природи і людських взаємин.
Типи мовленнєвих ситуацій

Перший тип – етап формування авторського задуму:
а) ситуації, що стимулюють бажання висловлюватись;
б) ситуації, що викликають зриме уявлення про адресата.
                Другий тип – вводить маленького автора у лабораторію народження думки.
Стимули словесної творчості
1.     Взаємодія колективної, групової та індивідуальної діяльності
2.     Використання інтегрованих засобів: малювання, спостереження за природою, драматизація
    3. Виділення способу дій у процесі  побудови твору

Розвиток сприймання, уяви, мислення – основа словесної творчості.

        Добір фактів для висловлювання в процесі предметно-практичної та ігрової діяльності:
  розгляд предмета;
  знаходження певних ознак;
  зображення предмета за ознаками та властивостями;
єдність аналізу та синтезу.
Основні шляхи розгортання теми за спостереженням:
а) контраст, зміна протилежних вражень (погожа і похмура днина);
б) сходинки вражень: від льону до сорочки, від паростка до колоска;
в) складання розповіді з поступовим розгортанням подій (зав'язка, кульмінація, розв'язка)

     Добір матеріалу за картиною.
      Добір матеріалу за текстом (здійснюю на уроках усіх навчальних предметів, особливо читання і природознавства)

Етапи творення тексту:
а) орієнтування в умовах спілкування;
б) планування ходу думки;
в) добір найбільш відповідних мовних засобів для її вираження;
г) забезпечення зворотного зв'язку.

Комунікативні вміння з розвитку зв'язного мовлення:
а) інформаційно-змістові;
б) структурно-композиційні;
в) граматико-стилістичні;
г) редагування.
Види вправ з розвитку зв'язного мовлення
1.     Знайди зайві речення.
2.     Відредагуй речення.
3.     Склади і запиши текст з деформованих речень.
4.     За даним початком продовж казку.
5.     Прочитай текст. Знайди початок і кінець. Побудуй середину.
Склади розповідь про те, що трапилось так, наче ти сам був учасником подій.



 Висновок



     Зв'язне мовлення – це розділ методичної науки, що ставить своїм завданням вчити дітей розуміти, відтворювати і будувати висловлювання з огляду на мету, умови спілкування, дотримуючись норм літературної мови.

  Оволодіння мовою як засобом спілкування, мислення, пізнання – необхідна складова розумових і творчих здібностей учнів, формування гуманістичних ідеалів, прищеплення почуття національної свідомості.

 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар