вівторок

Практичні рекомендації вчителя для батьків



ПОРАДИ БАТЬКАМ
Що можна порадити батькам, якщо їхня дитина не може всидіти за уроками?
Неабияку роль в організації навчальної праці школяра відіграє розпорядок дня. Дослідження показують: ті учні, які добре вчаться, мають чітко визначений час для приготування уроків, якого вони суворо дотримують. І навпаки, серед  слабких учнів багато таких, які не мають чітко визначеного часу для занять.
Виховання звички до систематичної праці починається з визначення чіткого розпорядку занять, без цього не можна досягти успіхів у навчанні. Розпорядок дня не слід змінювати  залежно від кількості уроків,, від того, що показують цікавий фільм по телебаченню чи в дім завітали гості. Дитина повинна сідати за уроки не тільки в один і той же час, але й за постійне-робоче місце.
На столі все має бути на своїх місцях. Відомий фахівець з наукової організації праці 0. К. Гастев зазначав, що якщо робоче місце в повному порядку, то це вже півсправи. І робоче місце  учня повинно бути таким, щоб одним своїм виглядом налаштовувало на роботу, викликало бажання плідно працювати.

Також слід завжди мати під рукою купку аркушів, щоби їх не потрібно було виривати із зошита. Біля стола бажано прикріпити (на відстані витягнутої руки) поличку з підручниками, словниками, довідниками й іншими необхідними книгами. Перед очима - календар і розклад уроків.
Не рекомендують користуватися важкою ручкою, оскільки збільшення її  маси навіть на один грамм  посилює втому.
Якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють обладнати школяреві окремий письмовий стіл  і книжкову полицю, то все одно необхідно виділити дитині будь-яке постійне місце, де б можна було тримати свої книги й зошити.
Найперше слід звернути увагу на ту обстановку, у якій дитина виконує домашні завдання. Задуха й гамір утричі зменшують швидкість та ефективність в стільки ж разів збільшують утомлюваність. На зосередження уваги найбільше впливає кімнатна температура. Оптимального зосередження можна досягти за температури  +18…..+22 С
Досить часто батьків цікавить питання:  з якого предмета найкраще розпочинати  приготування уроків - зі складного чи легкого?
Слід навчити дитину самостійно визначати труднощі виконуваної роботи й обирати предмет, з якого найкраще розпочинати виконання  домашнього завдання. Якщо учень налаштовується  на роботу відразу, йому доцільно спочатку робити складні уроки, а потім переходити до простих. Якщо ж він втягується повільно, то йому варто розпочинати з легких і поступово переходити до складних.
Приступати до виконання домашнього завдання найкраще через 1-1,5 години після, повернення зі школи, щоби встигнути перепочити. Якщо дитина  зайнята якимись іншими справами (наприклад, відвідує гуртки, секції), то приступати слід пізніше. Але в будь-якому випадку не можна відкладати цього на вечір.  Для успішного виконання завдання слід встановити чіткий ритм занять. Наприклад, на 25 хвилинні  заняття зробити перерву на 5-10 хвилин, під час якої виконати кілька фізичних вправ.
У школяра слід сформувати звичку ретельно й систематично готувати уроки. Звичка працювати й працювати сумлінно має стати другою натурою людини, яка росте. Незважаючи на гарну погоду за вікном, цікаву передачу по телебаченню, несподіваних гостей, - уроки слід  зробити вчасно й добре. Виправдання непідготовленим урокам немає та не може бути – це  необхідно зрозуміти школяреві  з перших днів занять.

Практичні рекомендації вчителя  для батьків
Розпочніть з предмета, що дається дитині найлегше, і не відповідайте на жодне питання, звернене до вас, доки завдання не буде виконане до кінця;  потім перегляньте, чи немає неточностей, запропонуйте відшукати їх самостійно. Намагайтеся уникати слова «помилка». Не висміюйте помилок своїх дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар